Livlinen
- når dine medarbejdere er i rød zone
LunnPlus Livlinen - LPL
Hvad går det ud på?
Organisationsændringer, ejerskifte og effektiviseringsrunder lægger altid et yderligere pres på medarbejderstaben, som derved får nedsat deres effektivitet.
Livlinen er en service, som en virksom - midlertidigt eller permanent - kan tilbyde sine medarbejdere: Hver medarbejder har tilladelse til direkte at ringe op til vores vagttelefon for at tale med en professionel om lige netop det, der er svært at bære - uanset om det er arbejdsmæssigt eller i privatlivet.
Livlinen fungerer som sikkerhedsventil, der garanterer medarbejderen total anonymitet - og giver ledelsen mulighed for at have fingeren på virksomhedens puls, så den hurtigt kan agere og undgå tabsgivende stemninger.
Hvordan foregår det?
Når Livline-aftalen er aftalt, holdes et antal præsentationsmøder i organisationen, så medarbejderne kan se, hvem der sidder i den anden af telefonen. Hver medarbejder får et visitkort med vagttelefonnummeret og aftalens hovedpunkter.
En gang om måneden udarbejder vi sammen med vores faktura en rapport til ledelsen om antallet af opkald og emnerne for opkaldene, samt giver ledelsen forslag til indsats, hvis vi skønner, at den bør gribe ind.
Ledelsen får aldrig at vide, hvem der har kaldt Livlinen - kun i generelle vendinger emnets karakter.
Hvad kommer der ud af det?
Ved at tilbyde organisationens medarbejdere en Livline-ordning sikrer ledelsen, at "trykket bliver taget af kedlerne, inden de eksploderer", som en leder engang udtrykte det. Medarbejderne får inspiration til at løse deres udfordringer, og ledelsen oplever øget arbejdsglæde og færre konflikter.
Hvad koster det?
Da der ved sammensætningen af et livline-program er utallige parametre, som får indflydelse på vores honorar, vil vi gerne tale med dig om jeres behov og derefter komme med et tilbud. Som ikke-bindende indikation er det vores erfaring, at investeringen ligger i intervallet kr. 300,- til kr. 600,- pr. medarbejder pr. år.